panapc

panapc

panapc

panapc

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انواع کابل های گوشی

     راهنمای مطالعه انواع کابل های گوشی:

  1. انواع کابل های گوشی برای اتصال کامپیوتر با گوشی تلفن همراه
  2. نسل دوم کابل های USB
  3. کابل USB-C

مقدمه

با وجود اینکه تکنولوژی وایرلس توانسته دنیا را تسخیر کند اما نمی‌توان نقش کابل ها در زمینه ارتباط تلفنی با کامپیوتر را نادیده گرفت.به دلیل اینکه کابل ها نقش مهمی در این زمینه دارند و در این مقاله قصد داریم به معرفی کابل هایی که بهترین کاربر را در زمینه ارتباط بین تلفن و کامپیوتر دارند و در رابطه با شارژ مورد استفاده قرار می گیرند را به شما معرفی کنیم.پس تا انتها همراه ما بمانید.

استاندارد های USB  و دلایل آن:

  • دلیل اول: مهمترین موضوعی که منجر به ارائه استاندارد USB شد این است که تلفن ‌های همراه بتوانند با سیستم ارتباط برقرار کنند و البته هر سخت افزار جانبی این امکان را داشته باشد و از طریق درگاه USB بتواند اتصال موثرتری با سیستم داشته باشد.
  • دلیل دوم: که استاندارد USB ارائه شد این است که قابلیت اتصال سخت افزار بهتر انجام شود و روند انتقال اطلاعات با سرعت بیشتری انجام شود.در این زمینه USB3 ها اشاره کرد که نسبت به USB های معمولی قابلیت انتقال اطلاعات بهتری دارند و البته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند .

کابل افزایش طول

انواع کابل برای اتصال کامپیوتر با گوشی تلفن همراه

تاریخچه  USB

در ابتدا باید بگویم که USB ها از زمانی که به بازار ارائه شده اند تا به امروز سه نسل تغییر کرده اند که این سه نسل در انتقال اطلاعات و نوع کاربری کاربران متفاوت می باشد. البته باید بگویم که در سه دسته ABC  قرار گرفته شده اند و در تولید هستند. در ادامه به معرفی این سه اصل کابل های USB اشاره می کنیم.

کاربردهای USB

نوع پر کاربرد USB  که مشخصاً در همه دستگاه‌ های لپ تاپ و سخت افزار جانبی مشاهده می شود USB  معمولی می باشد و یک نوع استاندارد است و اکثر کاربران از آن استفاده می کنند.

انواع کابل گوشی

USB معمولا در دسته نوع A قرار می‌گیرد و البته نسل یک USB ها می باشند.این نسل که Miniusb ها می باشند برای اتصال تلفن های همراه به سیستم و دیگر سخت افزار مورد استفاده قرار می‌گیرند و البته با توجه به نامی که این سخت افزار یعنی مینی USB دارد باید بگویم که سایز آن به نسبت معمولی مورد استفاده در سخت افزار ها کوچکتر می باشد و البته استفاده ای که اکنون از این کابل می شود در دوربین ها می باشد که خروجی و ورودی Miniusb دارد و در دسته B قرار می گیرد.

دست سوم که میکرو USB ها می باشند به طور کلی درهمه گوشی های تلفن همراه استفاده می شوند و حتی محصولاتی که مربوط به شرکت اپل هست نیز از این پورت برای محصولاتش استفاده می کند همه افرادی که تلفن همراه دارند این کابل را دارند و حتی که شما نیز یک میکرو USB در منزل دارید برای شارژ تلفن همراه و اتصال به سیستم از آن استفاده می کنید.

نکته ای که در این زمینه وجود دارد اینست که Microusb اکنون یک استاندارد جهانی می‌باشد و هر دستگاهی که برای اتصال به سخت افزار و نرم افزارها نیاز دارد و البته قابل حمل است باید مجهز به این درگاه باشد تا به راحتی بتواند با دیگر دستگاه ها ارتباط برقرار کند.

کابل usb

کابل USB-C

گفته می‌شود این کابل که اکنون در حال گسترش می باشد می تواند تمام خواسته های کاربران سخت افزار قابل حمل همانند تلفن همراه یا دوربین دیجیتال را برآورده کند. کابل USB -C نسبت به کابل هایی که در بالا به آنها اشاره شد کوچکتر می باشد.این کابل که دو طرفه و متقارن می تواند در انتقال اطلاعات قدرت بیشتری داشته باشد نسبت به نسخه های USB که در بالا ذکر شد قابلیت انتقال اطلاعات بهتری دارد

کابل USB -C انقدر محبوب می باشد که مک بوک که از محصولات اپل است و یک نسخه حرفه ای در میان رقبای خود محسوب میشود . در سال ۲۰۱۵ شرکت اپل تصمیم گرفت که مدل کابل USB -C را برای این محصول خود مورد استفاده قرار بدهد که این کار برای نخستین بار اتفاق افتاد و اکنون نیز از این کابل برای این منظور استفاده می شود.

مطالب مرتبط: panapc

  • pana panapc
  • ۰
  • ۰

راهنمای مطالعه خرید هارد اسکترنال :

  • راهنمای خرید هارد اکسترنال
  • هارد اکسترنالssd
  • هارد اکسترنال بدون آداپتور
  • فضای ذخیره سازی مناسب برای هارد اکسترنال
  • برند های پرفروش هارد اکسترنال

راهنمای خرید هارد اکسترنال

هارد اکسترنال

هارد اکسترنال چیست؟

هارد اکسترنال یک فلش با حجم زیاد است که برای نگهداری اطلاعات شما موارد استفاده زیادی دارد هارد اکسترنال در انواع ۳۰۰ گیگ ، ۵۰۰ گیگ ، ۱ ترابایت و حجم های بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.تفاوت عمده ای که هارد اکسترنال با هارد معمولی روی سیستم دارد این است که پورت ورودی آنها متفاوت می باشد و هارد اکسترنال قابل حمل است.

البته باید بگویم در صورتی که شما هارد اکسترنال را باز کنید تمامی قطعات آن شبیه هارد داخل سیستم می باشد و صرفا تنها تفاوت آن ها قدرت جابجایی می باشد که هارد اکسترنال از این توانایی برخوردار می‌باشد و می‌تواند با پورت USB به سیستم متصل شود و اطلاعات ان را دریافت کند یا به آن اطلاعات بدهد.

با ما همراه باشید تا راهنمای خرید انواع هارد های اکسترنال را در اختیار شما قرار دهیم و شما نوع کارکرد و سرعت آنها را متوجه شوید.

انواع هارد اسکترنال

انواع هارد اکسترنال در دو نوع SSD و HDD به بازار معرفی شده‌ اند.هارد SSD سرعت بسیار بالایی دارد و البته قیمت آن نیز نسبت به هارد HDD بالاتر می باشد. هارد اکسترنال با قابلیت SSD نسبت به HDD از لحاظ امنیت نیز بهتر عمل می کند و برای نگهداری اطلاعات بهترین شرایط را دارد.

از جمله دغدغه های کاربران برای نگهداری اطلاعات محافظت از اطلاعات آنها می باشد. چرا که امکان دارد هارد اکسترنال صدمه ببیند به همین منظور باید هارد اکسترنال مورد استفاده باشد که درمقابل انواع ضربه ها مقاوم باشد پس توصیه ما این است که در صورت اهمیت دادن به اطلاعاتتان از هارد اکسترنال  نوع SSD استفاده کنید.

نکته :

مهمترین مزیتی که هارد اکسترنال SSD دارد این است که قطعه مکانیکی در آن به کار برده نشده است.یعنی شما اگر به هارد HDD در هنگام خواندن یا نوشتن ضربه وارد کنید احتمال ۹۰ درصد وجود دارد که این هارد اکسترنال آسیب ببیند .اما این موضوع در مورد هارد اکسترنال SSD بسیار کم اتفاق می‌افتد و در برابر ضربه مقاوم می باشد.

هارد اکسترنال SSD

هارد اسکترنال

این هارد اکسترنال نسبت به هارد SSD ارزان تر می باشد و می‌توان آن را در انواع حجم های ۵۰۰ گیگ، ۱ ترابایت و ۲ ترابایت و بیشتر در بازار تهیه کرد.

دسته بندی هارد اکسترنال

دسته بندی کلی هارد اکسترنال HDD از مبدل های sata و کابل usb تشکیل شده است و که باعث می شود شباهت زیادی به هارد معمولی روی سیستم داشته باشد.

مزیت های هارد اکسترنال

  • هارد اکسترنال با آداپتور این هارد اکسترنال سرعت انتقال اطلاعات بالایی دارد به دلیل این که برق مورد نیاز آنها از آداپتور تامین می شود.این هارد اکسترنال  نسبت به هارد بدون آدابتور سنگین تر می باشد.
  • این هارد های اکسترنال معمولاً بر روی سیستم های کامپیوتر رومیزی مورد استفاده قرار می گیرند و سرعت آنها ۷۲۰۰ دور بر ثانیه می باشد.

هارد اکسترنال بدون آداپتور

هارد اکسترنال بدون اداپتور

این  هارد اکسترنال نسبت به هارد اکسترنال با آداپتور سبک‌ تر می‌باشد و اصطلاحا به آنها هارد اکسترنال پاسپورتی نیز گفته می‌شود .این هاردها بسیار سبک و قابل جابجایی هستند و برقی که برای انتقال اطلاعات نیاز دارند از پورت  usb برای آن تامین میشود.با توجه به اینکه سرعت انتقال اطلاعات در این هارد اکسترنال ۵۴۰۰ دور بر ثانیه است میتوان گفت سرعت نسبتا مناسبی دارد و برای اطصال به انواع سیستم مورد استفاده قرار میگیرد و هیچ محدودیتی در اتصال به این دستگاهها ندارد.حجم و ابعاد این هارد اکسترنال نیز بسیار کوچک میباشد و به راحتی میتوان ان را جابجا کرد.

فضای ذخیره سازی مناسب برای هارد اکستر

فضای اکسترنال

زمانی که اقدام به خرید هارد اکسترنال می کنید می بایست تعیین کنید که چه فضای ذخیره سازی برای شما موثر می باشد.در صورتی که فعالیت شما فقط با فایل های ورد و نوشتاری می باشد می توانید هارد اکسترنال ۳۲۰ گیگابایت یا ۲۵۰ گیگابایت را برای خود انتخاب کنید.چرا که فضای مناسب شما را تهیه می‌کند و البته حجم و ابعاد کمتری نیز دارد.اما در صورتی که تمایل دارید فیلم یا کلیپ های تصویری در هارد خود نگهداری کنید میبایست هارد اکسترنال ۵۰۰ گیگ به بالا تهیه کنید یا هارد اکسترنال ۲ ترابایت بهترین گزینه می باشد.

برند های پرفروش هارد اکسترنال

محصولات پرفروش اکسترنال

زمانی که نوع هارد اکسترنال یعنی SSD یا HDD را مشخص کردید میبایست مشخص کنید از چه برندی قصد خرید این هارد را دارید.از معروفترین برندهای هارد اکسترنال می توان به هارد وسترون اشاره کرد که مدل‌های ۱ رتبایت و ۲ ترابایت به بالا به بازار معرفی شده است و بیشترین فروش را دارد و البته در نگهداری اطلاعات شما ضمانتنامه ارائه میکند.با توجه به اینکه این هارد اکسترنال قابل حمل می باشد در مقابل ضربه ها کاملاً مقاوم می باشد یکی از بهترین برندهای پرفروش هارد اکسترنال معرفی شده است.البته باید بگویم برنده های دیگری همچون هارد اکسترنال سیگیت بکاپ پلاس دسکتاپ و هارد اکسترنال ADATA HD710 Pro و همچنینبرندهای دیگر وجود دارد که شما می توانید در صورت نیاز با تحقیق لازم برند مورد نیاز خود را از بازار تهیه کنید.

منبع : panapc

  • pana panapc
  • ۰
  • ۰

انواع محصولات برند XP

راهنمای مطالعه محصولات برند xp :

  • تاریخچه برند xp
  • محصولات برند xp

تاریخچه برند XP

کمپانی xp، یک شرکت ایرانی است که محصولات متفاوتی در حوزه دیجیتال  دارد و شما می توانید از سایت پانا پی سی محصولات را خریداری نمایید.

محصولات برند XP

۱- تبدیل XP-OTG ANDROID TO TYPE C T-70 | محصولات برند xp

تبدیل XP-OTG ANDROID TO TYPE C T-70

۲-کابل شبکه XP-CAT5 5M

کابل شبکه xp

برای آشنایی با انواع کابل شبکه کافیست مقاله بررسی انواع کابل شبکه را از طریق این لینک بخوانید: لینک

۳-کیبورد XP-8300 

کیبورد xp

 

۴-رم ریدر همه کاره XP-630

رم ریدر همه کاره XP-630

به کمک رم ریدر ها می توان داده ها و اطلاعات خود را از گوشی منتقل کرد . رم ریدر ها مزایای بسیاری دارد از جمله مزایای آن راحتی، سرعت، سازگاری و انرژی می باشد . از جمله مناسب ترین رم ریدر ها رم ریدرهای برند xp می باشد.

۵- موس بیسیم XP-1220 

موس بیسیم XP-1220

۶- کابل شارژر ایفون فنری XP.237 

کابل شارژر ایفون فنری XP.237

۷- کابل۱٫۵ متری XP-VGA

کابل۱٫۵ متری XP-VGA

۸- باکس هارد XP-195A USB3.0 

باکس هارد XP-195A USB3.0

به کمک باکس هارد ها می توانید هارد های عادی را به هارد اکسترنال تبدیل کنید و از آن استفاده کنید.به کمک هاردهای اسکترنال به راحتی می توانید اطلاعات و داده های خود را منتقل کنید

۹-کیبورد و موس XP-6000A wireless

کیبورد و موس XP-6000A wireless

۱۰- گیرنده دیجیتال تلویزیون XP DT1300 USBگیرنده دیجیتال تلویزیون XP DT1300 USB

به کمک گیرنده های دیجیتال می توانید کانال های تلوزیونی را با کیفیت بیشتر مشاهده کنید. 

۱۱-اسپیکر XP-39 | محصولات برند xp

اسپیکر XP-39

۱۲- کابل شبکه XP-CAT5 1M

کابل شبکه XP-CAT5 1M

۱۳- کابل شبکه XP-CAT5 3M

کابل شبکه XP-CAT5 3M

۱۴- کابل شبکه XP-CAT5 2M

کابل شبکه XP-CAT5 2M

وبسایت پانا پی سی ارائه دهنده کالاهای دیجیتال، کیبورد، موس، بکس هارد، کابل شارژر آیفون و غیره می باشد. 

منبع: پانا پی سی

  • pana panapc